Nastal ten pravý čas a je potřeba vyrazit se svými produkty a službami na veletrh. Jak vyniknout a nezapadnout v davu? Dodržte základní doporučení.
Oslovovat klienty? Všeho s mírou
Vždy se snažte vžít do role procházejícího člověka. Na tematicky zaměřený veletrh se vydal s jasným záměrem – získat informace a produkdy a služby, které jsou pro něj relevantní a potřebné. Vaše výstavní panely by proto měly nabízet vyčerpávající informace o tom, čím se vaše firma zabývá. Výstavní systémy tak přinesou informaci i těm, kdo jen procházejí okolo a nemají zájem se u vás zastavit.
Klienty samozřejmě můžete i sami oslovovat. Většině lidí je ale příjemnější klidný a tišší tón hlasu, než hlas z orientálního trhu, který již z dálky hlasitě vychvaluje své zboží. Snažte se poskytovat informace, ale také příklady z praxe.
Něco do ruky
Zákazníkům byste měli vždy podat alespoň něco malého do ruky. Většina lidí si veletrh projde a až doma společně hodnotí, co zjistili a zažili. Proto je dobré, abyste se jim připomněli. Mějte vždy letáček nebo vizitku, na které je jméno vaší instituce a základní kontaktní údaje. Dobře vedené webové stránky by měly být samozřejmostí. Do ruky klientům můžete dát také reklamní předmět, nebo ukázku vaší tvorby.
Vyniknout a zaujmout
Na veletrhu je to zejména o osobním kontaktu. Internet už všichni prošli, nyní si přejí osobní setkání a více informací k dané oblasti. Proto byste na veletrh měli vyslat reprezentanta vaší společnosti, který má přirozené obchodní nadání. Hodí se oblečení ve firemních barvách, případně něco, co zaujme na první pohled. Zároveň musí být oděv velmi formální. Každý klient by se měl cítit jedinečný a měl by mít plnou pozornost reprezentanta vaší firmy.
Veletrh je možnost, jak vystoupit z davu a získat si nové kontakty a zákazníky. Chyťte příležitost za pačesy.