Možná jste si už o řízení vztahů se zákazníky neboli customer relationship managementu něco málo načetli, ale třeba taky ne. Pokud netušíte, jaké konkrétní benefity může firmě přinést strategie založená na prozákaznickém přístupu, přečtěte si tento článek. Dozvíte se z něj klíčové informace, které vás utvrdí v tom, že se bez CRM systému do budoucna neobejdete.

Proč vůbec budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky?

Odpověď zní: „protože opakované obchodování se stávajícím zákazníkem je mnohonásobně levnější než získání nového“. Podaří-li se vám značnou část klientů udržet, můžete si gratulovat – stálí zákazníci obvykle tvoří většinu obratu a lze díky nim dosáhnout mnohem větších prodejů.

Budování vztahů se zákazníky by mělo probíhat komplexně, tedy nikoliv pouze v některé dílčí části procesu (např. v rámci marketingu či prodeje). Důležitými aspekty jsou také kvalitní zákaznická podpora a poprodejní servis.

Budete-li o své zákazníky příkladně pečovat a poskytovat jim prvotřídní služby, významně tím přispějete k rozvoji podnikání.

CRM software je „must have“

Řízení vztahů se zákazníky musí probíhat tzv. na všech frontách. Základními pilíři CRM jsou proto centralizace informací, správa marketingových kampaní, ale také analytické nástroje a funkce pro řízení projektů.

Kvalitní CRM systém je koncipován tak, aby v rámci intuitivního uživatelského rozhraní významně zjednodušil komunikaci se zákazníky i mezi jednotlivými členy zákaznického servisu či prodejního oddělení. Současně automatizuje množství rutinních procesů, čímž šetří spoustu času a napomáhá tím k efektivnějšímu chodu firmy.

O výhodách plynoucích z používání CRM softwaru se můžete přesvědčit prostřednictvím oblíbeného českého CRM v Outlooku eWay-CRM. Ve verzi Free je dokonce ke stažení zcela zdarma.