Škoda Octavia je ikonou nižší střední třídy, tedy alespoň na českých silnicích. Rozhodně jde o jeden z vůbec nejoblíbenějších modelů značky – a nedávno se navíc dočkala modernizace. Co facelift přinesl? Jako obvykle svěžejší design a několik technických vylepšení, které posouvají čtvrtou generaci „oktávky“ zase o stupínek výše.
Zvenku nenápadná, uvnitř plná novinek
Na první pohled se Octavia po faceliftu nijak dramaticky nezměnila. Lehké změny jsou samozřejmě vidět – konkrétně dostala do vínku nové nárazníky a přepracovanou masku chladiče. Díky tomu vůz působí o něco moderněji a dynamičtěji, ovšem celkový design si zachovává původní linii.
V interiéru se však objevilo hned několik zajímavých vylepšení. Dominantou je nový, až 13palcový dotykový displej infotainmentu, který je k vidění také v modernizovaném VW Golf. Došlo také k vyladění digitálního kokpitu a interiér nyní celkově působí kvalitnějším a luxusnějším dojmem.

Ohromující světla a vylepšení asistentů
Octavia se po faceliftu chlubí Matrix-LED světlomety druhé generace, které umí automaticky reagovat na protijedoucí vozidla a chodce a vyřezávat z paprsku světla takové oblasti, aby nikoho neoslňovaly. Zadní světla Top LED s animovanými ukazateli směru pak dodávají vozu vskutku osobitý vzhled.
Na seznamu inovovaných prvků se nachází také systémy integrované do Asistované jízdy 2.0. Díky vylepšeným asistentům je jízda s Octavií zase o něco bezpečnější a komfortnější.
Šetrnější a úspornější motory
Paleta motorů byla také modernizována. Základní benzinovou jednotkou je nyní motor 1,5 TSI s výkonem 85 kW (115 k). Následuje varianta 1,5 TSI s 110 kW (150 k). Oba motory mohou být vybaveny mild-hybridní technologií, která snižuje spotřebu paliva a emise. Nabídku vznětových motorů reprezentuje 2,0 TDI ve výkonových variantách 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k).
Pro milovníky sportovně laděné jízdy je tu varianta RS. O tu se stará zážehový motor 2,0 TSI s výkonem 265 koní. Octavia RS se chlubí nejen sportovním designem a specifickým nastavením, ale také bohatou výbavou a vyladěnými jízdními vlastnostmi.

Faktem je, že cenovka 799.900 za verze First Edition a First Edition Ultimate může mnoho potenciálních zájemců odradit. Pokud si ale na nejnovější modely nepotrpíte, a přesto toužíte po „oktávce“, přeorientujte se na cenově dostupnější skladové vozy Škoda.