Dobrý návrh vizitky přijde vhod v každé firmě. Pokud chcete navázat dlouhodobý obchodní vztah, mějte na paměti, že originalita je klíčová. Záleží na tom, jak zákazníka povzbudíte k využívání vašich služeb. Udělejte si proto čas a naplánujte celý proces vizuální komunikace značky, jehož součástí jsou propagační materiály, a tedy i vizitky.

Jak vypadá proces plánování grafických návrhů?

Proces plánování grafických návrhů, včetně reklamních materiálů, není snadný. Někdy vyžaduje mnoho dní práce, ale čím efektivnější tato práce bude, tím větší zájem o svou firmu vzbudíte. Kde bychom měli začít?

Za prvé vyberte barvy vaší vizitky. Tento bod se může zdát bezvýznamný, ale správná volba barev je důležitá i v podnikání. Mezi nejoblíbenější vkusné barvy patří ocelově šedá, tmavě modrá a vínová. Tyto tři barvy jsou považovány za nejvkusnější a nejklasičtější. Pokud vlastníte advokátní kancelář, realitní kancelář nebo jste obchodníkem s cennými papíry, bezpodmínečně zvolte kombinaci právě těchto tří barev. Pokud jste grafikem, programátorem, majitelem stravovacího zařízení nebo se věnujete něčemu kreativnímu – neexistují pro vás žádná omezení! Hrajte si s barvami a vzory, jakkoli je kombinujte pro vytvoření něčeho, co bude odrážet duši vašeho podnikání.

Za druhé, zvolte informace, které budou na vaší vizitce – kontaktní údaje, adresa, telefonní číslo uvedené na vizitkách již patří ke standardu, ale možná by stálo za to vzbudit zájem zákazníka nějakým jedinečným konceptem? Na přední straně vizitky je třeba uvést nejdůležitější informace, kterými chcete potenciálního obchodního partnera oslovit. Na zadní straně můžete umístit libovolnou grafiku nebo logo, aby obě strany tvořily vzájemně provázaný celek. Nemusíte také na vizitce uvádět všechny kontaktní údaje, ale jen část, čímž zákazníka překvapíte a určitě si vás bude pamatovat. Při dokončování grafického návrhu doporučujeme jej poslat několika lidem (ještě před objednáním tisku) a ověřit si jejich zpětnou odezvu. Ve fázi návrhu nebude problém provést potřebné opravy.

Za třetí – vyberte potřebné množství, gramáž a druh materiálu: matný křídový, vlákno, ofset, perlová, žebrovaný nebo syntetický. Určete vhodný formát a pak vyberte zušlechťování – lesklá nebo matná fólie, fólie soft touch. V současné době je jedním z nejpopulárnějších formátů vizitek multiloft – vrstvené vizitky. Díky technologii MultiLoft bude vaše vizitka třikrát silnější než tradiční, takže se snadno vyhnete trhlinám a ohybům. V nabídce tiskárny Piga.pl najdete vizitky Multiloft s možností různobarevné výplně, takže si snadno zvolíte barvu výplně pro celý grafický návrh.

Správný grafický design vizitky zvýší rozpoznatelnost vaší značky, zejména pokud je ve vašem oboru na trhu poměrně velká konkurence. Nevynechejte žádný z výše popsaných kroků a budete si moci užívat trvalé obchodní vztahy s obchodními partnery.